Shabbat Beresit
Elhangzott a SÓFÁR Jesua HaMassiah-ban hívő Közösség szombati
istentiszteletén
2007.10.06.
Szukkot után vagyunk, a Tóraadás ünnepe után. A
zsidóság a Mózes öt könyvét, a Tórát újrakezdi, és a Mózes első
könyvével kezdődően, a teremtés történetében az első szó, „Beresit”,
„Kezdetben” adja a nevet az első könyvnek is, és ennek a szombatnak
is „Beresit”, „Kezdetben” a neve.
Kicsit nehéz, amikor beszélni kell arról, hogy
„Kezdetben”, mert elővenni a teremtés történetét, és azon
gondolkodni, hogy mi történt a teremtéskor, és egyáltalán, hogy
lehetséges, hogy egymillió éves maradványokat találnak a
történészek, akik ásatásokat végeznek, mindenféle karbon
vizsgálatokat, stb. Tehát nagyon érdekesen el tudnánk menni a lényeg
mellett, s nagyon érdekesen tudnánk a teremtés történetéről
beszélni, hogy 6 nap alatt teremtődött, vagy 6 korszak alatt, vagy
hogy történt ez az egész. Nagyon sokat lehetne csak a teremtés
történetéről beszélni. A tegnap olvasott haftarának is nagyon fontos
üzenetei vannak, de mégis a „Kezdetben” olyan részt adott számomra
ma, ami írva van 1Mózes 2 fejezetében a 18. versétől:
„18. És monda az Úr Isten: Nem jó az embernek egyedül
lenni; szerzek néki segítő társat, hozzá illőt. 19. És formált vala
az Úr Isten a földből mindenféle mezei vadat, és mindenféle égi
madarat, és elvivé az emberhez, hogy lássa, minek nevezze azokat;
mert a mely nevet adott az ember az élő állatnak, az annak neve.
20. És nevet ada az ember minden baromnak, az ég madarainak, és
minden mezei vadnak; de az embernek hozzá illő segítő társat nem
talált vala. 21. Bocsáta tehát az Úr Isten mély álmot az emberre, és
ez elaluvék. Akkor kivőn egyet annak oldalbordái közül, és hússal
tölté be annak helyét. 22. És alkotá az Úr Isten azt az oldalbordát,
a melyet kivett vala az emberből, asszonnyá, és vivé az emberhez.
23. És monda az ember: Ez már csontomból való csont, és testemből
való test: ez asszonyembernek neveztessék, mert emberből vétetett.
24. Annak okáért elhagyja a férfiú az ő atyját és az ő anyját, és
ragaszkodik feleségéhez: és lesznek egy testté. 25. Valának pedig
mindketten mezítelenek, az ember és az ő felesége, és nem szégyellik
vala.
3.fejezettől folytatódik: 1. a kígyó pedig
ravaszabb vala minden mezei vadnál, melyet az Úr Isten teremtett
vala, és monda az asszonynak: Csakugyan azt mondta az Isten, hogy a
kertnek egy fájáról se egyetek? 2. És monda az asszony a kígyónak: A
kert fáinak gyümölcséből ehetünk; 3. De annak a fának gyümölcséből,
mely a kertnek közepette van, azt mondá Isten: abból ne egyetek, azt
meg se illessétek, hogy meg ne haljatok. 4. És monda a kígyó az
asszonynak: Bizony nem haltok meg; 5. hanem tudja az Isten, hogy a
mely napon ejéndetek abból, megnyilatkoznak a ti szemeitek, és
olyanok lesztek, mint az Isten: jónak és gonosznak tudói. 6. És látá
az asszony, hogy jó az a fa eledelre s hogy kedves a szemnek, és
kívánatos az a fa a bölcsességért: szakaszta azért annak
gyümölcséből, és evék, és ada vele levő férjének is, és az is evék.
7. És megnyilatkozának mindkettőjüknek szemei s észrevevék, hogy
mezítelenek; figefa levelet aggatának azért össze, és körülkötőket
csinálának magoknak. 8. És meghallák az Úr Isten szavát, a ki hűvös
alkonyatkor a kertben jár vala; és elrejtőzék az ember és az ő
felesége az Úr Isten elől a kert fái között. 9. Szólítá ugyanis az
Úr Isten az embert és monda néki: Hol vagy? 10. És monda: Szavadat
hallám a kertben, és megfélemlém, mivelhogy mezítelen vagyok, és
elrejtezém. 11. És monda Ő: Ki mondá néked, hogy mezítelen vagy?
Avagy talán ettél a fáról, melytől tiltottalak, hogy arról ne egyél?
12. És monda az ember: Az asszony, a kit mellém adtál vala, ő ada
nékem arról a fáról, úgy evém. 13. És monda az Úr Isten az
asszonynak: Mit cselekedtél? Az asszony pedig monda: A kígyó ámított
el engem, úgy evém.”
A bűnbeesés története, mondhatnám így, s mégis azt
mondom, hogy nem a bűnbeesés története. Valahogy nem a bűnbe esett
itt bele az ember. Vagy mégis? Két oldalról is meg lehet fogni itt a
kérdést. Hiszen nem volt törvény, hogy lehetett bűn? Egyetlenegy
törvény volt, Isten azt mondta, hogy „ne!” Ez nem törvény, hanem egy
tiltás volt. Sokkal mélyebb ennek az almafának – ami nem is almafa
volt, semmi köze az almához, hiszen azon a tájon, ahol volt, nem is
lehetett alma – a története. Mégis az első ellentmondás ebben a
történetben, hogy amikor Isten teremtette az embert, akkor
teremtette őt, ahogy az 1. fejezet 27. versében van írva: „Teremté
tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté őt:
férfiúvá és asszonnyá teremté őket.” S akkor itt csönd van, a
teremtés jó, Isten kimondja, hogy jó, amit teremtett, s eltelik egy
kis idő, s Isten azt mondja, hogy „nem jó az embernek egyedül
lenni,” s erre teremt neki egy társat, az oldalbordájából egy
asszonyt. Most akkor megteremtette Isten a nőt, vagy később az
oldalborda lett nő? Máris egy ellentétes kérdés merül fel, hogy mi
is van itt a teremtésnél. Isten megteremtette a nőt, de akkor hol
volt idáig? Miért kellett Ádámból egy oldalbordát kivenni, hogy egy
nő legyen? S meg kell érteni, hogy Istennél a teremtés úgy történt,
hogy az ember volt egyben férfi és nő. Az ember önmaga egy egység
volt, s ennek az egységnek kell segítőtárs. Ezt az egységet Isten
segíteni akarta, hogy ne legyen egyedül, s ezért szétválasztotta
férfivá és nővé. Az ember teremtésekor benne volt a férfiben a nő.
Ezt kevesen értik és kevesen tudják. S amikor egy
házasságról beszélünk, vagy két ember találkozásáról, párkeresésről,
társkeresésről, ennek az állapotnak a helyreállításának a belső
vágyáról van szó, hiszen keresi a teremtett állapotát. Keresi azt az
egységet, ahol a férfi és a nő egy. „Lesznek ketten egy testté,” sőt
mindenben eggyé. Szellemben és gondolatban is eggyé, fizikailag is
eggyé. Isten a házasságnak a szentségét eleve megteremtette, ami nem
házasság volt, hanem a férfi és a nő egysége. Ezért szenvednek a
társkeresők, mert azt a másikat keresi. Ezért hagyja el a férfi az
apját, anyját, ahogy itt a Bibliában olvassuk, hogy keresse azt, ami
belőle hiányzik, mert Isten ezt a kettőt szétválasztotta. Adtam
mellé hozzáillő segítőtársat, s az ember nem találta meg az
állatokban, a vadakban, hanem abban, aki benne van. De Isten mégis
szétválasztotta a férfit és nőt, hogy látható legyen, hogy nincs
egyedül.
Tehát a teremtés rendjét Isten helyre akarja
állítani. A teremtés rendje, hogy férfi és nő egy legyen, hogy a nő
keresse azt a társat, akivel össze van illesztve, s fordítva is, a
másik nem is keresse a nőben azt a társát, akit Isten adott.
Igazából így érthetjük meg a házasság szentségét is, hogy Isten egy
állapotot akar helyreállítani, azt a teremtett állapotot, amit az
ember végül elrontott azzal a bizonyos engedetlenségével. S ma is
nem véletlenül a Sátán pont a házasságokat támadja, az isteni rendet
szét akarja választani. Nem véletlen, hogy minden fronton ezt az
eredendő egységet támadja. Támadja úgy, hogy neked nem kell férj,
neked nem kell feleség. Támadja úgy, hogy elég neked egy test, amely
azonosan gondolkodik, s nem kell hozzá szellemi egység. Ha már az
embernek a hármas felépítését megtámadja, abban a pillanatban ezt a
teremtett állapotot az ember nem tudja megélni, s örökké
békétlensége lesz, s örökké hiányozni fog az a társ, akit Isten belé
teremtett, akihez hozzáillesztett. Ez a társkeresés teljesen
természetes és jó dolog, amit Isten ad belénk, s ebben a mai
világban a Sátán pont ezt rombolja szét.
Neked nem komplett három részből álló társ kell,
szellemben, lélekben, testben, neked elég a teste. Neked nagyon jó,
ha kulturálisan összecsengenek a tested meg a szokásaid meg a
vágyaid, de ez csak egy részilleszkedés, és soha nem lesz tökéletes
boldog az a házasság. Isten szellemben, lélekben és fizikailag eleve
úgy teremtette az embert, hogy a férfiben benne volt a nő. Az
emberben benne volt a férfi és a nő. Isten munkája ma, Krisztus
uralmának a munkája egészen odáig redukált és odáig vezet bennünket
vissza, hogy Isten szerinti állapot jöjjön újra létre. Mert az
Édenkertből az ember, amikor kijött, mert ki lett zavarva
lényegében, onnét kezdett egyre távolabb kerülni Istentől. S most
Krisztus uralma által egyre inkább akarja Isten valamennyiünk életét
visszavinni az édenkerti állapothoz. Ez nem azt jelenti, mint némely
egyházaknál hogy édenkerti étrend, magvakat esznek, mint a
papagájok, hanem Isten rendjének a visszaállása. S ezt nem
véletlenül a társkeresésnél kellene rendezni. Tudni azt, hogy nem
vagy egyedül, mert Isten valahol a te részedet megteremtette. Tudni
azt, hogy az a rész veled szellemben, lélekben, fizikailag
kompatibilis, teljesen összeilleszthető, együtt rezonáló. Neked kell
kérni, hogy találkozhass a másik feleddel! Ez a házasságnak igazi
vágya és szentsége igazából minden emberben benne van. Amikor kezd
férfi lenni, kitekint a szülői házból, keresi azt a lányt, csak meg
kellene tanulni, hogy jól is lehet keresni. A hármas egységet, ami
nélkül nem működik semmi. Ha valakinek az életében nincs meg ez a
hármas egység, és a hármas egységben nincs meg a hozzáilleszthető
társ, nehezen tud élni, szolgálni, s nagyon boldogtalan tud lenni. S
Istennek külön áldása, hogy ezeket össze akarja illeszteni, ez a
terve. Isten nem akar szingliket, nem akar unisexet, hanem azt
akarja, hogy ez az illeszkedés végre összejöjjön, a férfi legyen
férfi, a nő legyen nő, s a kettő együtt legyen egy elhívás, egy
tökéletes egység. A saját életünkben is úgy kellene tervezni, hogy
Uram, olyan társat adjál, aki szellemben, aki gondolkodásban is, s
természetesen testileg is hozzám illeszthető legyen. Isten nem azt
mondta, hogy két különféle dolgot összerakott, hanem teremtett egy
embert, ami egy egység férfiben és nőben. A teremtés történetében
tehát Isten teremté az embert az Ő képére, Isten képére teremté őt,
férfivá és asszonnyá. De ez egy, egy egység! Majd Isten látta, hogy
ezt az egy egységet szétbontja, hogy egymással dolgozva, egymást
segítve, mégis egyként, megéljék azt, hogy Isten képére és
hasonlatosságára szolgáljanak. S ezért szükséges az, hogy
megtaláljuk egymásban azt a másikat, akit Isten adott nekünk.
Különben nem fog menni fél-egységként, hiányosan.
Isten ezen felül adott még parancsokat, amit inkább
az újszövetségben olvasunk, pl. hogy egyedülállónak ki az, aki
bepótolja azt a másik felet. S itt a közösségnek az egysége, ami
kérdés. Például, ha van valaki, aki nincs férjnél, akkor a közösség
a férji teendőket ellátja, vagy fordítva. A férfi nincsen
megházasodva, megözvegyül, vagy akármi történik, akkor a közösség
ellátja azt a feladatot, amit egy nőnek mellette kellett volna
betöltenie. Isten mindig ebben az egységben gondolkodik, s mindig
úgy gondolkodik, hogy Isten képére és hasonlatosságára teremtette az
embert, azt a kettőt, ami egy, az egyet mindig kipótolja vagy
társsal, vagy társat pótló Krisztus Testével, de Isten nem akar
egyedülálló embereket. S én azt hiszem, senki nem szeret egyedül
lenni, mert Isten az elsőnél látta, hogy nem jó az embernek egyedül.
Mi történt mégis itt, amikor ez a bizonyos kísértés
történt? Megszületik az oldalbordából az asszony, amit a férfi
elfogadott. Azonban jött a kígyó! Miért pont kígyó, hiszen volt ott
oroszlán is? Miért pont így, miért nem úgy? Azt hiszem, a kígyó
tulajdonságait akarja a Biblia kihozni. Hiszen a kígyó a sötétben
lát, sötétben jól érzi magát, s ma is a Sátán a sötétben lát, s
nagyon jól érzi magát. S a legkisebb lyukon be tud mászni, ahol a
feje befér, már minden befér, tehát eléggé tolakodó, s eléggé
rejtett, csendben be tud suhanni. Sok tulajdonsága lehet a kígyónak,
amit mi itt nem ismerünk Európában. Mégis Isten valószínű, azért a
kígyó nevet adta itt a teremtésnél a Sátánnak, hogy ezzel a
tulajdonsággal is láthatóvá tegye őt, hogy kicsoda.
Van a kertben két fa, amelyiket megtiltott Isten az
első embernek, illetve később az emberpárnak. Az első, amit itt
olvastunk, a kertnek a közepében van, a jónak és a gonosznak tudását
hordozó fa. Itt történt az emberiségnek a romlása és a halálba való
menetelének az első pillanata. Az a gyümölcs. Gondolkodtam rajta,
hogy miért pont ez? Hiszen mikor levette onnét a nő és odaadta a
férfinak is, és így mindketten bűnrészesek lettek, akkor mi történt?
Semmi más nem történt, az ember megismerte az áldás és átok
kérdését, megismerte a törvényt és a büntetést. Ennyi történt.
Képzeljétek el, hogy milyen jó lehetett az első emberpár, akinek nem
volt törvénye! Nem ismerte a törvényt, nem kellett! Az első
emberpárnak egyetlen tulajdonsága volt, a teljes engedelmesség
Istennek. A teljes engedelmesség azt jelentette, hogy ott van a
kertben és nem volt gondja. S ezt nem humanizmusból mondom, hogy nem
kellett neki főzni és vásárolni és egyebek, hanem egyszerűen az
engedelmesség állapota egy szent állapot. Ott volt Isten
jelenlétében az ember a teljes szentségében, és lenyúlta a fáról a
törvényt, és megismerte a törvény következményét, s abban a
pillanatban el kezdett gondolkodni. Elindult a mérlegelés, az
igen-nem kérdése. Az engedelmesség ellenébe megszületett az igen-nem
kérdése, a választás lehetősége. Rádöbbent arra, hogy ebben a
kertben isteni rend van és szentség van. S ahogy megismerte azt,
hogy mi az, ami a szentséget töri, abban a pillanatban félelembe
esett. A gyümölcsről, amit a fáról levett, a gyümölcs következménye,
hogy az emberiség első pillanata ez, amikor megismerte a félelmet.
S ha belenézünk a mai világba, minden irányból a
Sátán hogyan támad, s minden félelemnek mi a következménye? A
következő fához, az élet fájához már nem engedte Isten az emberpárt,
hanem kizavarta, mert minden félelmemnek a következménye, hogy
uralkodni akarok a félelmen. Uralkodni akarok azon, hogy ne kapjak
büntetést. Uralkodni és uralkodni és uralkodni akarok. Azért gyártok
fegyvereket, mert félek, hogy uraljam a másikat. Azért gyártok
gyógyszereket, mert félek a betegségtől. Mindent azért csinál az
ember, mert fél. Félek, félek, félek. Megismerte a törvényt és
következményét, és belekerült egy olyan turbulenciába, hogy a
félelem élteti ezt az egész világot. Minden, ami modernség, minden,
ami ipar, kereskedelem, minden mögött a félelem van. Félek, hogy
meghalok, vitaminokat kell enni. Félek, hogy nem tetszek a másik
embernek, s kezdem kenni magam mindenféle kozmetikumokkal. A mai
embernek egyre inkább mozgató ereje a félelem. Versenyfutásban van a
félelemmel, s mindenen uralkodni akar. Le akarom győzni a
természetet. Mióta akarja az ember legyőzni a természetet? Amióta
ismeri, amióta kijött az Édenkertből, folyamatosan. A természet
ellen megy, fél a környezettől, hát legyőzi. Félek a természeti
törvényszerűségtől, félek a haláltól, félek mindentől. Egyetlenegy
gyümölcs, amit leakasztott, a félelemnek nyitott ajtót. S ez a
félelem egész odáig megy, hogy a növekedésével növekszik az
uralomnak a vágya is. A nagy félelem mögött, még nagyobb uralkodási
vágy van. Ez a világ ma fél, s ezért akar nagyon uralkodni mindenen.
Már az űrt ostromolja és már a Holdat akarja elfoglalni félelmében.
Mi lesz, ha a Földön nem lesz hely, meg nem lesz víz, hát menjünk a
Holdra. Az ember félelme határtalan a szó valós értelmében, s ez egy
uralmi vágyban tör ki. Félek és uralkodok. Félek és támadok.
Mindennek a mozgató rugója ez, a tudás fájának
gyümölcse. Megismertem a törvényt, és megismerem a következményét, s
abban a pillanatban félni kezdek. Megismerem a törvényt és kiderül,
hogy meztelen vagyok. A törvényt nem ismerte az első emberpár, nem
érdekelte, hogy ruha, nem ruha, azt sem tudta, hogy mi az. De ez
képletesen is igaz. Ahogy megismeri az ember a törvényt, abban a
pillanatban tesz ellene és öltözik. Abban a pillanatban, ahogy egy
természeti törvényszerűséget felismer, azonnal ellene akar tenni.
Bármiféle erő, vagy törvényszerűség érkezik, ő uralkodni akar
felette. S ez mind a félelemnek az indítéka, a mozgatórugója és a
félelemnek az energiája is.
S mi történik? Természetesen ez bemegy a
kereszténységbe is. Félek Istentől, eleget teszek, uralkodni akarok
magamon. S élhetek egy olyan nyomorult életet, hogy nem vettem
észre, hogy magam szenvedem meg annak az első gyümölcsnek, a tudás
fája gyümölcsének a leszakítását. Ismerem Isten Igéjét, ismerem
Isten törvényét, tudom, s mi a reakció? Uralkodni akarok magamon, a
környezetemen, a gyereken, mindenen. A félelem megint uralomba csap
át, önuralom, s itt rengeteg önmegváltó és önsanyargató emberrel
találkozhatunk.
Tehát a fáról levett törvény, az a gyümölcs, ami
megmutatta a jót és rosszat, áldást és átkot, visszájára csapott,
mert ma is működik. Mi a teendőnk? Nem kell a törvény? Pontosan kell
a törvény! De nem úgy kell, hogy ismerem a törvényt és eleget
teszek, aztán majd csak megúszom. Uralkodok, bebizonyítom Istennek,
hogy a Te törvényed szerint szent vagyok. Meg kell tanulnunk azt,
hogy a törvény ismerete nem egyenlő a törvény alá kerüléssel, hanem
eszköz arra, hogy visszakerüljünk az édenkerti állapotba.
Megismertem a törvényt, a törvény engem megítélt, s azt mondom, hogy
Uram, ebben, amiben megítéltél, többet nem akarok benne lenni.
Megtisztít, megszabadít, s abban a pillanatban megint bezáródott egy
„félelem-ajtó”. Mint említettem, hogy nekem jó viszonyom volt az
alkohollal, elvoltunk botrányos módon is. Isten megítélte az
életemben, Isten megtisztított, megszabadított tőle, egy ajtó
bezárult. S én nem félek ma az alkoholtól, nem félek attól, hogy
valaki abban engem meg fog ítélni. Szabaddá tett a törvény.
A törvény ismerete, ha kegyelemmel együtt van,
szabaddá tesz. S lépést tettem az édenkerti állapot felé. Megindul
az ember a szabadulás, megtisztulás, megszentelődés útján. S a
következő pillanatban Isten megmutatja, hogy ott Istennek ez a
rendje, ez a törvénye, s akkor, amikor a törvény engem megítél, s
azt mondom, hogy Uram bocsánat, csukjuk be ezt az ajtót, és
holnaptól nem fogok lopni, hazudni, vagy bármi, s akkor már megint
nem tud a törvény megítélni, mert a törvény megítélésnél én kapok
kegyelmet, s valóban később én nem akarok a bűnnek szolgálni, hanem
a kegyelem által Krisztusnak. S a megszentelődés, megtisztulás útja,
hogy szabad vagyok, a törvény szabadságra visz. Többé nem
leuralásra, félelemben tartásra kell, hogy vigyen, hanem arra, hogy
egy törvényt megismerek, magamra nézve látom, kérem a kegyelmet, és
kérem a szabadulást és megtisztulást, hogy megint beljebb menjek,
közelebb az édenkerti állapothoz. Talán így értjük meg, hogy Isten
törvénye nem uralom, hanem kegyelem. Nem uralom, hogy most nekem
rinyálni kell, hogy mit teszek jól, mit teszek rosszul, mert van egy
törvény és Isten felakaszt, agyonver, mi lesz! A törvény megítélt, s
azt mondom, hogy Uram, ezt a törvényt magamra nézve kötelezőnek
fogadom, s engedelmes leszek, onnantól kezdve egyre közelebb leszek
az ősi, eredeti állapothoz, amikor maga Ádám teljes
engedelmességgel, teljes szentségben élt.
Minden egyes törvény által megítélt pillanat, ami
valóság lesz az életemben, a megszentelődés útja. A megszentelődés
útja nem az, hogy extra manus leszek, extra ember leszek, amit majd
az emberek dicsérni fognak, hanem egyre inkább az ádámi, eredeti
állapotba megyek vissza. Egyre inkább nem a bűnös ádámi, hanem a
szent ádámi állapotba, abba az állapotba, amikor Ádám teljesen
engedelmes volt. Az engedetlenség ott ennél a gyümölcsnél kezdődött,
amely kinyitotta teljesen az ajtót a félelemnek. S ha engem Isten
megítél egy dologban, s ebben rendezem Istennel a dolgomat, s
továbbá nem téma, akkor nem érdekel, ki mit mond. S nem érdekel a
kísértés sem, mert rendezett. Ezek a rendezettségek egyre közelebb
visznek a megszentelődéshez. Ezért jó a hívő úton megérteni a
törvénynek a kérdését. A törvény nem egy ránk rakott súly, hanem a
törvény kegyelemre visz és megszabadít. A törvény, amit benned
megítélt, azt ki is kell, hogy tisztítsa belőled. Nem eleget tevő
kereszténység, nem félelemben levő kereszténység, az nem krisztusi.
A rosszul használt törvény, a Sátán által használt törvényeskedés,
bizony félelemben tart. Ha Krisztus által ismered a törvényt, akkor
te nem félsz, hanem vágyod, hogy szabad legyél ’ettől.’ Köszönöm
Uram, hogy megmutattad ’ezt’ a pontomat, ami nem az eredeti szent
állapothoz, az engedelmességi állapothoz hasonlít, örülök annak,
hogy most már ebben is engedelmes lehetek, mert közelebb kerültem
Hozzád. Mindig közelebb lépek Istenhez.
A kezdet. A teremtés maga a kezdet. A kezdet jó volt,
de megismerte az ember a törvényt, s a törvénnyel együtt a félelmet.
S a félelem a mai nap is vezeti. Isten annyira szereti az embert,
hogy azt mondja, jó, rendben van, törvény, de nekem van kegyelmem
is. A kegyelem önmagában kell, hogy semlegesítse a félelmedet. Nem
lehet félő kereszténnyel együtt élni, az nincs Krisztusban, mert
Krisztusban nincs félelem. Ha az egyik ember fél a másiktól, ha az
egyik ember mocskolódik a másikra félelmében, az életének nagy része
nincs Krisztusban, az a része biztos nincsen, mert Krisztusban nincs
félelem. S az az igazi, ha az egész életem Krisztusban van, de mivel
ez egy folyamat, ezért mindig ahol félek, ott jön Ő a törvénnyel,
megítél, hogy szabad légy és többet ne félj. Megítél. Nem kapsz
társat, el kezdesz félni, s azt mondja, hogy te figyelj, én azt
szeretném, hogy a teremtés szerint egy legyél valakivel.
Megértetted, kéred? Várod? S akkor felsóhajtasz, hogy tényleg Isten
nekem teremtett valahol egy ellen-darabot, akivel egy vagyok. S a
törvényét megismerve felszabadulsz attól a félelmedtől, hogy a
halpiacon nem kapsz egy fiút. Felszabadulsz, mert Istennek egy
törvényét megtanultad a magad bőrén, a kegyelemmel az Ő szeretetét
is. Mondhatnék sok más ilyen törvényt. Ha te félsz valamitől, akkor
oda kell menned Krisztushoz. Ő fog megszabadítani téged a
félelemtől. Félek a másik embertől valami oknál fogva, oda kell
menni Istenhez, odateszem a kezedbe azt az embert. Vagy elválasztja
tőled, hogy ne tudjon kárt tenni benned, mert téged betakar, vagy
megtisztítja azt az embert. A félelmeidet oda kell Krisztus elé
tenni, s Ő megmutatja az Ő törvénye szerint, hogy tebenned vagy
őbenne van az, aminek meg kell tisztulni, szabadulni, hogy
megszentelődve egy engedelmességben azonosak legyünk, egy szellemben
legyünk.
Az emberiségnek első lépése, s a legnehezebb,
legfájdalmasabb lépése ez az egyetlenegy gyümölcs volt. S ezt ma
rosszul használja. Rosszul használja a törvényt éppúgy a zsidó, mint
a keresztény. Akkor vajon mit kell helyreállítani, hogy a félelem
megszűnjön? Még nagyobb hatalommal kell menni ebbe a világba,
törtetni? Nem! Még nagyobb szájjal, hogy én vagyok a király? Én
aztán nagyon erős keresztény vagyok! Én aztán autoritásban vagyok,
nekem már mindent lehet! Nem! Minden egyes lépésnél akkor leszel
erős és szabad és támadhatatlan, ha leteszed oda Isten elé. Uram,
mutasd meg a törvény szerint, hogy hol vagyok, és kérem a kegyelmet.
És többé nem! S így talán megértitek az Úrvacsorának a lényegét is.
Önmagában az Úrvacsora lényege is ez, ez a rész is meg lett ítélve
az életemben, letettem, és szabad vagyok. Ekkor történik, hogy a
bűneim, amik régen bűnök voltak, ordítóak voltak, ma már bizonyságok
lesznek, s nem félek. Nem félek, hogy valaki azt mondja, hogy
idefigyelj, de piás voltál. Igen, az voltam! És, most mi van?! Isten
megítélt, megszabadított, megtisztított, s ma számomra ez bizonyság,
hogy neked is elmondhatom, hogy ezt teszi a törvény és a kegyelem
együtt. Szabaddá tesz! S ez a szabadság nem egy légüres tér, ahol
ellébecolok és nincs semmi baj, ez egy előrébb lépés, hazafelé tartó
lépés.
Ez az igazi megszentelt, engedelmes állapot maga a
mennyország. S ekkor megérthetjük, hogy a földön itt van már a
mennyország, ahova folyamatosan a tisztulással, szabadulással,
megszentelődéssel lehet besétálni. Mert ha te leteszed azt a
félelmedet, hogy halál, mondjuk, Isten törvénye szerint, akkor te
nem fogsz félni a haláltól. Ha leteszed az anyagi helyzetedet Isten
elé, Ő meg fog szabadítani a félelmedtől. Mindent, amit Krisztus
uralma alá teszel, meg fog szabadulni a félelmedtől. Nem fogsz félni
többet. Nem ez-e a mennyország, hogy nem félek, felette járok
mindennek? Egyszerre annyira felette jársz mindennek, hogy nem
veszed észre, hogy ez a föld mit csinál. Nem azért, mert nem
érdekel, csak nem vagy része. Mennél inkább megtisztít Isten a
félelmektől, annál inkább távolodsz a földtől, amelyik a félelemnek
a fészke, s annál inkább közel kerülsz ahhoz az édenkerti
állapothoz.
A törvény rosszul használata, a törvény rosszul
ismerése nem Isten munkáját végzi el benned.
Ha törvényeskedek, az nem jár szabadulással, és nem
jár tisztulással. Ha a törvényt ismerem, és annak akarok eleget
tenni, a félelemben uralkodni magamon, vagy Isten törvényével
uralkodni egy közösségen, vagy egy családon, vagy bárkin, az nem
Krisztus szerinti. Félelemben semmi nem működhet. Ha történik
valami, azonnal tedd le! Hol a törvény? Uram, ítéljél meg! S Ő
megítél, s ha megítél, megszabadít, megtisztít, és beljebb mehetsz,
s ott ember téged már nem vádolhat, de még a Sátán sem állhat oda,
hogy milyen ez az ember! Mint ahogy a Bibliában többször is
olvashatjuk, hogy a Sátán ott állt, még Josiás főpapot is vádolta.
Nincs többé félelmed. Ha belenéznénk a saját életünkbe, naponta
tucat számra lapátolhatnánk ki a félelmet. Az APEH! Az APEH azt
csinálja, amit kell. Mi bajod van vele? Az orvos ki fogja találni,
hogy beteg vagyok! Jaj! A Duna magas! Én meg magasabb, na és akkor
mi van? Tehát folyamatosan a félelem ural. Ha bekapcsolod a média
bármelyik részét, itt ez a baj történt. Komolyan mondom, én ha
bekapcsolnék egy híradót, nem érteném, hogy mi baj van. Jót azt nem
hallasz. Nem fogsz hallani olyan időjárás jelentést, hogy süt a nap,
csak azt, hogy zuhogni fog az eső. Nem fogsz olyat hallani, hogy
végre kész lesz a metró, hanem hogy feltúrták a Kálvin teret. Nem
veszitek észre, hogy hülyét csinál belőlünk, a szó valós értelmében
a sSátán? Figyelj, ha férjhez mész, azért vigyázz! Nem azt mondják,
hogy milyen jó, hogy Isten által a társadat megkaptad. Jaj, és hogy
fogom felnevelni a gyerekemet. Még el se készült, nem hogy
felnevelnéd. Jaj, ebben a rohanó világban hogy fogom tovább képezni
magam. Még el sem kezdtél dolgozni és már tovább képeznéd magadat?
Nem veszed észre, hogy becsapnak? Ne menj az erdőbe, mert a
kullancsok jönnek. Gyermekkorunkban azon versenyeztünk, hogy kinek
van legtöbb, nem féltünk. Ma már egyetlenegy kullancs miatt ki kell
hívni az egész polgárőrséget. Ma már nem lehet vizet inni, nem lehet
levegőt szívni, minden mérgező, koleszterinem nincs jól, ha sok az a
baj, ha kevés az a baj. Én még ilyen világot, meg mondom őszintén,
félévszázados fennállásom óta nem láttam. Ha süt az a baj, ha nem
süt, az a baj. Kilukadt az ózon. Fogalmam sincs, mi történik. Egyet
tudok, hogy minden félelemben megy. A félelemnek a gyülekezetekben
is látható a nyoma, adakozzatok, de gyorsan. A negatív beszéd. Jaj,
jaj, jaj! Nem halleluja, hanem jaj, jaj, jaj.
Ezt a gyümölcsöt leszedték az őseink. Ádám és Éva jól
kiszúrtak velünk, de erre a negatívra azért hadd mondjam, hogy
történt egy nagy pozitívum. A törvény és a kegyelem ma már másként
működik. A törvényt, amikor kell vinni valakinek, nem ítéletnek kell
vinni, hogy most aztán még egy súly a fejedre, most aztán már így
kell viselkedni, hanem hoztam egy törvényt, vedd észre, hogy nem jól
csinálod, és félsz, és uralkodni akarsz azon a problémán, ami nincs
Isten uralma alatt. S a törvényt ismerd meg, hogy tedd oda Krisztus
elé, hogy kapjál rá kegyelmet, Krisztus uralmát. S ez a törvény
tisztítson, és az engedelmességre vigyen tovább, s akkor nem fogsz
félni, már megint egy dologban nem fogsz félni. S ha kapsz megint
egy törvényt, akkor ne az fogjon szikrát rajtad, és robbansz fel,
jaj már megint mi lesz! Ez a törvény most engem elért, de jó, hogy
elért, mert most odamehetek Isten elé és bocsánatot kérhetek, s
kimondhatom, hogy többé nem akarom tenni.
Talán így értheted meg az Úrvacsorának azt a
szentségét, hogy milyen jó, hogy megismerhetem a bűnömet, s
megismerhetem a kegyelmet egyszerre, hogy engedelmesen mehessek
tovább, mert ezt általában kihagyjuk. S amikor ez megtörténik, nem
félek abban a dologban. Csak egy kérdés, mitől félsz ma? Keresd meg
a törvényt rá! Ne azért, hogy jobban féljél, úgy, mint ahogy
beindult itt az almafától a széria egészen a mai napig, hanem azért
keresd, hogy gyere, rendezd a dolgodat, hogy abban a dologban
engedelmes legyél. Kérdezd meg Istent, hogy Istenem, Te hogy látod
ezt! Ebben félek, hogy látod ezt? Istennek azért van egy ígérete,
akit úgy hívnak, hogy a Szent Szellem, Ő elvezet minden igazságra.
Elvezet az igazságra, mikor azt mondja, hogy te itt elrontottad a
törvényt, s te a törvény miatt, mert tudod, mi van, most félsz, és
te akarod megoldani a problémádat. Állj meg egy pillanatra! Ne oldd
meg a problémát! Fogadd el Isten törvényét, kérjél bocsánatot
azokban, amit elrontottál, s tegyél őszinte ígéretet arra az
engedelmességre, hogy az Ő törvényében rendezed az életednek azt a
részét. Ez a teljes nyugalomnak, a félelem megölésének az áldása, ha
én kérem Isten törvényét, kérem Isten kegyelmét, és ígéretet teszek
az engedelmességre.
Az ember kinyitotta az ajtót a rossznak és a jónak az
ismeretére akkor, amikor Isten nem akarta. Isten azt akarta akkor,
hogy az édenkerti igazi szent állapot, az ember 100 %-os
engedelmességi állapota működjön. S amikor mi a mennyországról
beszélünk, az nem más, mint ennek a teljes engedelmességnek, a
teljes megszentelt állapotnak a helyreállása. Az a mennyország! Amit
már itt el kell kezdeni, hogy igenis folyamatosan kérem Istentől a
tisztítást, a szabadítást, hogy megszentelődjek, és Isten ígérete,
hogy be is fejezi ezt bennünk. S egyszer csak visszaérünk oda
Őhozzá, ahol nem érdekes a tested, semmi nem érdekes, hanem Istennel
élhetsz, mint annak idején Isten kertjében Ádám élt, majd egy
darabig párként Ádám és Éva, amíg Éva el nem kezdte azt a bajt, ami
ma már profi módon, nagyon nagy sebességgel, nagy mértékben elért
minden embert. Mikor ebben a világban a félelem elérte a
csúcspontját, amikor a mai világban a félelemre adott válasza az
embernek, hogy uralkodok a félelmen. Félek a természettől, félek a
jövőtől, félek mindentől, tehát majd én a kezembe veszem. Azonban
Isten ezt a lépést már nem engedte meg. Azt mondta, hogy itt már te
nem istenkedsz, az élet fája már nem a tied. Azonban az élet a
mienk. S az örökélethez ez vezet, a törvény helyes ismerete, a
törvény általi megítélésünk, megtisztulásunk, megszabadulásunk, hogy
folyamatosan az életünk minden része szentelődjék meg. De a
hétköznapokban is ugyanezt meg kell élnünk. Mitől félsz? Talán a mai
napon is csak ennyit: Mitől félsz?
A napokban voltak némi viharjaink, az elmúlt egy
hónapban, nem féltem! Nem féltem, mert Isten elé letettem. Uram,
mutasd meg a törvényedet és a Te akaratodat! Ítélj meg! Ha rosszul
tettem valamit, Te dobd ki, Te szembesíts vele. Ha bocsánatot kell
kérnem, bocsánatot kérek Tőled, rendezem, ha nem kell, akkor nem
fogom. Isten elé vittem azonnal a dolgokat. Letettem az Ő törvénye
szerint, az Ő törvényét ismerve kegyelmet kértem arra, amit
vétettem, hiszen nem vagyok tökéletes. De ezek után megéli az ember
azt a békességet, ami a félelemnek az ellentéte. S oly sokszor
szeretnénk békességben élni. Oly sokszor énekeljük, hogy viharok
közt Ő az én váram. Ugye milyen rosszul énekeljük! A viharok elől
pucolni akarunk valami várba, valami bunkert keresünk Istenben.
Szaladj oda a viharok elől, kérd el az Ő törvényét, az Ő ítéletét,
ha megítél, akkor kérd el a kegyelmet, s kérd a szabadulást és
tisztulást! S meg lesz a békéd. Ezt tapasztalatból mondom. A
legmocskosabb támadásokban, a Sátán legaljasabb rágalmai közepette
is, van békességem, ha tudom azt, hogy Isten megítélt. Az
emberiségnek azóta nincs békéje, amióta ezt a gyümölcsöt levették,
de az emberiségnek a Golgota óta Isten önmaga kínálta fel a békét.
Törvény, kegyelem, megtisztulás, szabadulás és megszentelődés. Ne
félj! Menj végi az életednek ezen az útján, amit Isten adni akar, s
megkapod a békét, s úton vagy a mennyország felé! |